Kom i kontakt med oss
Hör gärna av dig om du har några frågor eller funderingar.
Svaren på de vanligaste frågorna har vi samlat längre ned på den här sidan.
Ställ din fråga här
Samtliga fält behöver fyllas i
Under sommaren har vi lite längre svarstider än normalt. Tack för visad förståelse!
Vanliga frågor (FAQ)
Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna som ställs till oss
Kursstarter, platstillgång och kölista
Vi har flertalet kursstarter under året och på följande sida hittar du mer information om vilka veckor kurserna startar.
Vi har ingen kölista till specifika grupper utan vid eventuella avbokningar läggs platserna automatiskt ut på bokningssidan igen. Håll därför gärna koll där med jämna mellanrum.
Vill du bli meddelad när vi lägger upp platser till kommande kursstarter kan du registrera din mejladress på följande sida.
Endast grupper med lediga platser syns på bokningssidan. Saknas en grupp innebär det alltså att vi i nuläget tyvärr inte kan erbjuda någon plats i det steget/i den bassängen.
Faktura och betalning
Fakturan skickas ut i god tid innan kursstart till den mejladress som angavs i anmälan. Skulle den inte finnas i inkorgen kan den ha hamnat i skräpposten.
Fakturan skickas ut från adressen no_reply[at]dinkurs.se och det kan alltså vara bra att lägga till den adressen under betrodda avsändare alternativt som en kontakt för att försäkra sig om att mejlen hamnar i inkorgen.
Hittar ni inte fakturan kan du kontakta oss så skickar vi ut den på nytt.
De fakturor och kallelser vi skickar ut är i pdf-format. För att kunna öppna den filtypen krävs en programvara som hanterar det formatet, t ex Acrobat Reader. Hör av er till oss om ni fortfarande har problem att öppna dokumentet så ser vi till att skicka ut det på nytt.
Har ni fått en påminnelsefaktura trots att ni har betalt för kursen återkommer ni till oss via kontaktformuläret här på hemsidan. Bifoga då uppgifter om vilket datum betalningen gjordes samt vilket fakturanummer som angavs.
Det är alltså viktigt att fakturanumret anges på inbetalningen för att den ska registreras korrekt (hittas högst upp på fakturan).
Vi har bankgironummer 5888-0717.
Babysim
Vi har simkurser från 3 månader och uppåt. Huden måste vara intakt med läkt navel, inga öppna sår får finnas och man ska se att barnet har ökat normalt i vikt. Barnet ska uppfattas som friskt. Om barnet har någon typ av funktionsnedsättning bör barnets läkare rådfrågas före start. Erfarenheter och studier visar dock att de flesta barn med funktionsnedsättning har stor glädje och nytta av vattenträning.
Det är inte tillåtet att använda simblöja (engångsbadblöja) utan det är en tät åtsittande badbyxa som gäller, t ex av märket Vimse som vi har till försäljning i samband med simningen (betalning sker då via Swish).
Den täta badbyxan ska användas tills dess att barnet är 3 år
alternativt blöjfritt.
Sjukdom och ta igen missade lektioner
Barnet ska vara friskt vid bad. Barnet ska inte simma när det är hängigt och allmänpåverkat, har
feber, öppet sår, ögoninflammation eller diarré. Om barnet är lite snorigt men i övrigt mår bra
går det bra att simma ändå.
När det gäller vattkoppor går det bra att bada när det endast är ärr kvar. Vattkopporna måste vara uttorkade och inga öppna sår får finnas. Är ni osäkra rekommenderar vi att ni rådfrågar er läkare.
Vi återbetalar inte avgiften vid missade simtillfällen utan enligt bokningsvillkoren är det återsim som gäller.
Kan man inte fullfölja kursen på grund av allvarligare skada/sjukdom och kan styrka detta med ett läkarintyg kan man dock få resterande tillfällen tillgodo på en kurs man bokar längre fram.
Vid missade simtillfällen finns möjlighet att boka återsim som ni hittar mer information om på kundsidan.
Då instruktören fyller i en närvarolista i samband med lektionerna behöver ni inte sjukanmäla er om ni missar ett simtillfälle.
Vid längre frånvaro är vi dock tacksamma om det meddelas.
Övriga frågor
Kvarglömda saker samlas upp och läggs i en korg där du själv kan kontrollera om de har hittats. Skulle vi hitta dyrare värdesaker, t ex mobiltelefoner eller plånböcker, förvaras dessa på annat ställe och du får då be personalen om hjälp.
Korgen töms en gång i månaden.
Då vi vill ha en lugn och trivsam undervisningsmiljö går det bra att komma in till bassängen tidigast fem minuter innan lektionen startar. Det är inte tillåtet att hoppa i bassängen innan instruktören säger till och kommer man in lite tidigare är det viktigt att man pratar med små bokstäver så att den pågående lektionen inte störs. I simhallen har vi mobiltelefonen avstängd eller satt till ljudlös.
Vill syskon, mor-, farföräldrar eller någon annan närstående följa med och se på när barnet simmar går det alldeles utmärkt. Det är dock inte tillåtet för någon annan att gå ned i bassängen utan alla besökare ska hålla sig på bassängkanten / till de sittplatser som finns.
Information om eventuella uppehåll hittas alltid på kundsidan.
Under Om oss har vi samlat kontaktuppgifter till instruktörerna.
Övrig information
Du får snabbast svar om du använder kontaktformuläret här ovan
Besöksadresser
Våra bassänger finns i Malmö, Lund och Lomma och adresserna till dessa hittar du under Om oss. Där finns det även information om parkeringsmöjligheter samt bassängernas djup och mått.
Telefon
Vi har begränsade möjligheter att ta emot telefonsamtal så för snabbast hantering av din förfrågan använder du kontaktformuläret här ovan.
Lämna ett röstmeddelande om du vill bli uppringd.