Kontakta oss

Svaren på de allra vanligaste frågorna har vi samlat här nedan. Kontakta oss gärna om ni inte hittar svaret på er fråga där.

Under sommaruppehållet har vi längre svarstider än normalt och ingen telefontid.

Samtliga fält är obligatoriska

För- och efternamn

Epost

Ämne

Meddelande

För snabbast hantering av er förfrågan använder ni kontaktformuläret.

Telefon:
Under sommaren har vi ingen telefontid. Det går istället bra att kontakta oss via formuläret på den här sidan.

Postadress:
Piggelins barnsim
Box 1523
221 01 Lund

Adresser och kartor till våra bassänger hittas på följande sida.

Sociala medier:

Facebook Twitter Instagram

Vanliga frågor

Nedan har vi samlat svaren på de allra vanligaste frågorna som ställs till oss.

Kursstarter och anmälan

När är nästa kursstart?
Information om kommande kursstarter hittar ni på bokningssida.
Var hittar vi lediga tider och hur bokar vi plats?
Samtliga lediga tider finns på vår bokningssida som ni hittar här.
Gruppen vi vill boka plats i finns inte med i listan över lediga tider, varför?
Endast lediga tider visas på bokningssidan. Skulle gruppen ni vill boka plats till inte finnas med innebär det alltså att vi i nuläget inte kan erbjuda någon plats.
Finns det någon kölista att ställa sig i?
bokningssidan går det att registrera sig till vårt utskick som görs i samband med att hemsidan uppdateras med nya tider. Det finns ingen kölista till specifika kurssteg.

Faktura och betalning

Vi har inte fått någon faktura, varför?
Fakturan skickas ut i god tid innan kursstart till den mejladress som angavs i anmälan. Skulle den inte finnas i inkorgen kan den ha hamnat i skräppostmappen. Fakturan skickas ut från adressen no_reply[at]dinkurs.se och det kan alltså vara bra att lägga till denna adress under betrodda avsändare alternativt som en kontakt för att försäkra sig om att mejlen hamnar i inkorgen. Saknas fakturan helt återkommer ni till oss så skickar vi ut den på nytt.
Vi kan inte öppna fakturan/kallelsen, varför?
De fakturor och kallelser vi skickar ut är i pdf-format. För att kunna öppna denna filtyp krävs en programvara som hanterar detta format, t ex Adobe Reader. Hör av er till oss om det fortfarande inte går att öppna dokumentet så skickar vi ut det på nytt.
Vi har betalt men ändå fått en påminnelsefaktura, varför?
Har ni fått en påminnelsefaktura trots att ni betalt återkommer ni till oss via kontaktformuläret här på hemsidan. Bifoga då uppgifter om vilket datum betalningen gjordes samt vilket fakturanummer som angavs. Det är alltså viktigt att fakturanumret anges på inbetalningen för att den ska registreras korrekt (hittas högst upp på fakturan).
Vilket bankgironummer ska vi betala in på?
Piggelins barnsim har bankgironummer 5888-0717.

Sjukdom och återsim

Behöver vi göra en sjukanmälan?
Ni behöver inte göra en sjukanmälan om ni är borta vid något enstaka tillfälle. Vid längre frånvaro är vi dock tacksamma om detta meddelas.
Hur bokar vi återsim?
Vid frånvaro pga sjukdom finns möjlighet att boka återsim (gäller så länge ni är kunder och simmar hos oss). Mer information om återsim hittar ni på kundsidan.
Vi har missat några simtillfällen och undrar kan vi få återbetalt för dessa?
Vi återbetalar inte avgiften vid missade simtillfällen utan det är återsim som gäller. Kan man inte fullfölja kursen pga allvarligare skada/sjukdom och kan styrka detta med ett läkarintyg kan man dock få resterande tillfällen tillgodo på nästa kurs man bokar.

Övrigt

När kan vi börja simma med vårt barn?
Vi har simkurser från 3 månader och uppåt. Huden måste vara intakt med läkt navel, inga öppna sår och man skall se att barnet har ökat normalt i vikt. Barnet skall uppfattas som friskt. Om barnet har någon typ av kroniskt handikapp bör barnets läkare rådfrågas före start. Erfarenheter och studier visar att barn med handikapp har stor glädje och nytta av vattenträning.
Kan vi använda simblöja på simningen?
Det är ej tillåtet att använda simblöja utan det är en tät åtsittande badbyxa som gäller, typ ImseVimses som vi har till försäljning på webbshoppen samt under ordinarie simlektioner (vi tar då endast kontanter).
Vad händer med kvarglömda saker?
Kvarglömda saker samlas upp och läggs i speciella korgar där du själv kan kontrollera om de har hittats. Skulle vi hitta dyrare värdesaker, t ex mobiltelefoner eller plånböcker, förvaras dessa på annat ställe och du får då be personalen om hjälp.
Får en familjemedlem följa med och se på simningen?
Vill syskon, mor-, farföräldrar eller någon annan närstående följa med och se på när barnet simmar går det alldeles utmärkt. Det är dock ej tillåtet för någon annan att gå ned i bassängen utan alla besökare ska hålla sig på bassängkanten/till de sittplatser som finns.
Är det något uppehåll under kursen?
Information om eventuella uppehåll hittas alltid på kundsidan.
Hur kommer vi i kontakt med instruktören?
Under Om oss har vi samlat kontaktuppgifter vill instruktörerna.

Hittar du inte svaret på din fråga?

Besök gärna kontaktsidan där vi samlat svaren på de vanligaste frågorna.

FÖLJ OSS
Facebook Twitter Instagram RSS Millys